måndag 23 juli 2007

Busey and the Beach

Man jobbar som diskare, i en Seafood Bar på Kastrup. Och vi har en röksida. Röksidan sitter precis där jag diskar. Låter det inte då ganska så klokt att man kan pressa chefen på lite pengar för hälsorisk?

Jag menar, de som arbetar med trafiken nere på flygbanan sägs ju ha bland de bästa lönerna, som en vanlig person som du och jag kan ha. Jag hörede att en anledning till deras höga löner är att det är farlig luft där nere och "cancer-risken" ska vara stor. Men jag som diskar bland stormrökare 6 timmar om dagen, jag borde ju då ha en ganska stadig jäkla lön, med tanke på att jag passivt kedjeröker 6 timmar om dagen, eller? Finns det lagar och bestämmelser om liknander fall? Man borde kanske kolla upp bland arbetskonflikter och se hur de har slutat.

Iallafall så är det en fara och jag "känner mig hotad", känns som en bra anledning.

"You are a gut maggot without guts."

Inga kommentarer: