onsdag 10 oktober 2007

En helg i Paris

Jag tror att allt färre läser min blogg, jag kanske blir allt sämre på att skriva, kan vara så...iallafall, du som läser.

Har du någon gång vaknat upp och känt, fyfan vad tråkigt mitt liv är just nu, jag skulle behöva komma bort en stund. Allt som behövs är en helg i Paris.

En helg i Paris ger dig möjlighet att prata med en folkgenre du inte visste fanns.
En helg i Paris ger dig möjligheten att smaka viner utan att skämmas för hur billiga de är, för de billiga är oftast lite godare också.
En helg i Paris skapar inbördig förståelse till varför du jobbar så mycket som du gör.
En helg i Paris får ditt jobb att kännas som lyx, när du går till Spar för att köpa dig din billiga vinare.
En helg i Paris ger dig mycket glädje.

Att för 39 euro äta tre-rätters middag med obegränsad vintillgång gör "Nos ancétres les Gaulois" (Våra förfäder, Gallerna) till det perfekta haket inför nattens klubbande.

Att en bakfull eftermiddag i solen ta sig upp till Montmartre och bara njuta av utsikten, gör det faktiskt värt det att åka Metro i 20 minuter.

Men om man bara vill Flanera runt på Paris gator så är det precis vad Paris är gjort för. Vad du än vill göra så finns det i Paris. Vissa saker kostar mer, andra kosta mindre. En lunch kan gå på allt mellan 4 euro till 40 för en person.
Men eftersom att du jobbar så är pengarna inte det stora problemet och du tar dig dit ditt hjärta vill ha dig, i din helt egna takt.

Sen att jag faktiskt har otroliga vänner i Paris ger ju mig lite försprång och insikt till vad man kan göra, och vart man ska gå ut.

Jag har massor jag ville skriva, men nu orkar jag inte det. Är fortfarande bakfull från "Queens" och kommer att somna vilken sekund som helst. Dessutom så är det jobb imorgon. Och dit måste jag gå, så att jag kan få åka till Paris snart igen!

"För om jag ser dig le
mot en annan kis,
tar jag planet till Paris.
Jag bor på hotell,
för en kväll, skyll dig själv"

1 kommentar:

Maia sa...

jag läser :) and I like