fredag 26 oktober 2007

skate. inte bara ett spel

Efter att ha fixat xbox 360 har jag tänkt mig köpa en jävla massa spel. Men det fanns ett som jag inte riktigt tänkt mig, som jag inte alls hade ägnat någon tanke åt. Men så kommer Lale och berättar om EA skate. och hur fett det är. Med ett lagom brinnande intresse för skateboardåkning (jag åker iallafall lite själv) så sticker jag direkt efter jobbet till SIBA för att införskaffa mig skate.

Med ett career mode som sparkar THPS-seriens med ett vass stövlett i pungen fastnar jag timmavis. I tisdags satt jag från 11 på förmiddagen till 02.30 samma kväll. Detta innebär ca. 15½ timme. Och till slut klarade jag spelets alla huvud-uppdrag. Under den tiden har jag såklart tvingats ner till köket för att äta lunch med mamma också, kissat två gånger, och spelat Guitar Hero 3 demot med lillen i en halvtimme. Så vi summerar det till 14½ timme; det är typ hela min vakna tid. Jag fick lov att sova i lillens rum och han fick sova i mitt, bara för att jag skulle få spela lite lite till.

Charmen med skate är inte bara att cruisa runt på San Vanelonas gator, utan kontrollerna är totalt knäckande. Knappar används för att ta fart, göra en grab eller börja filma. I skate. är det spakarna som styr allt. Höger spak bestämmer vart bakre foten ska vara, drar man den vänster flyttar foten sig vänster och sen (som spelskaparna så fint kallar det) gör man en "flick" åt något motsatt håll och en 360 shove-it poppas elegant.

Orkar man inte köra career, finns det xbox live med fler möjligheter än både single- och multiplayer har tillsammans. Du har Jam sessions, best Trick, Deathrace, Spot Race, own the spot och så klart S.K.A.T.E som du kan köra mot andra grabbar på nätet. är man inte ens så tävlingsinriktad föreslår jag ett härlig Freeskate live så kan man medan man cruisar snacka med lite randoms och diskutera all möjlig pågående realitet.

Nu börjar det bli mycket, vilket även klockan blir, och så klart kommer jobbet med solen imorgon.

"Just buy the fucking game"

Fuck you Kalle som inte lär dig kommunicera ordentligt.
Creds till Zack som fixar iphonen åt mig till härliga priser, han vet hur en ung man har det ekonomiskt.

Inga kommentarer: