lördag 29 december 2007

Laiiiijv iiiin Thaaiiiiii

Saiman kun kapp tror jag de säger ibland.. Det ska betyda godkväll, jag ska fråga mig lite mer noggrant (:

Thailand e skönt, faktiskt. Trots det faktum att jag har kört en sällskapsresa och det tog mig 30 minuter att införskaffa knallröda axlar. Visst, det brukar göra ont men det är sånt man får leva med några dagar och smörja sig ordentligt.. Men nu har vi ett annat problem, eftersom att jag ska ta dykarcertifikat här så måste jag ha våtdräkt på mig och därefter en 15 kilo tung syretub. Jag har faktiskt haft mindre ont på en riktigt dålig bakisbajs...

men nog om skador. Livet här e hur skönt som helst. Just nu befinner jag mig i Khao Lak, ett av de tsunamidrabbade områdena. det behöver inte märkas att här har varit en tsunami. Det mesta är uppbyggt på nytt och en civilisation artar sig, men det är en liten by, som det alltid varit och alltid kommer vara. Jag tror dock att en lokala engelskläraren försvann i tsunamin för språkkunnighet är en ordentlig bristvara. Det bästa sättet att beställa mat på är att peka på menyn och sen säga Singha, eller cola. försök dig inte på vin, de har många tolkningar på ordet "wine".

Imorgon ska jag försöka att inte få panik nör jag tar av mig cyklopen i poolen sen vill jag faktiskt spela strand-tennis i solnedgången också. Kanske köper ett par skor.

btw. Ett paket Marlboro Lights kostar 48 baht. ~ 9,50 sek...

PEACE

Inga kommentarer: