torsdag 3 januari 2008

Qualified to satisfy you

Timothy Jalgard, numera även certifierad dykare. smack!

i en vecka har jag nu kämpat ca. 6h om dagen och igår gjordes de sista två dyken och nu känns det... jävligt bra! Antagligen ska jag, lillebrossan och vår ex.instruktör ta ett dyk till ett vrak där det tydligen samlas fiskar i massor!

Under min tid som elev har jag fått se muränor, Nemos, Dorisar, drakfisk, havsorm och annat som ingen fattar namnen på. Tråkigt är dock att jag missade hajen igår. Det var en grupp som sett en leopardhaj och de var typ 15m framför oss hela tiden, så antagligen skrämde det bort hajfanet! ca. 1,5 stor. det hade varit fräckt i cv.t

Annars så är Thailand varmt, det var lite molnigt idag, så jag misstog mig och brände låren totalt, resten var smort med en 20.a och klarade sig med lite bryning. Solen är verkligen inte att underskatta, så sjukt stark!!

Dessutom har jag hyrt moppe idag för jag skulle till banken i ett ärende. jag hittade, jag deponerade, jag ägde på vägen hem. Här är vänstertrafik så jag är totalt lost i alla korsningar, men på raksträcka kör jag upp i 60 km/h ensam om att sitta i hjälm och vara riktigt nervös. Vägarna är sådär, bilisterna; ungefär dessamma. Men det är kul att köra omkring.

Igår var det vindigt på kvällen så jag satsar på långbyxor ikväll, men jag gissar på att jag kommer svettas, vi ska se.

Peace.

Inga kommentarer: