torsdag 10 januari 2008

Thailand, ett antiklimax?

Nu har snart 14 dagar passerat sedan jag satte min fot på Suwan Palm Beach Hotel i Khao Lak. Då, med förväntningar om enda bruna i Malmö om två veckor, sjukt utvilad och redo för att jobba lite till och inställd på total avkoppling.

Så här två veckor senare är jag lite sne tycker jag nästan. Jag har gått upp tidigare varje morgon än jag gör när jag jobbar. Dels, för att jag tog dykarcertifikat och under en vecka hade vi lektioner som började kring halv 9 på morgonen. Okej, det var jobbigt men det var det verkligen värt. Att kolla runt på fiskar kring ett vrak i en halvtimme får en att glömma allt annat och livet blir bara så underbart.

Däremot har jag haft ett genomgående problem under dessa veckor; MYGG. Jag har kletat in smörja på smörja och spray och roll-on och allt vad det finns. Ändå lämnar jag Thailand med ca. 80 myggbett i bakfickan. Jag skojar inte, bestämde mig för att räkna på mina misshandlade fötter en gång. Resultat:
Vänster fot: 33 bett
Höger fot: 36 bett
Jag har kliat och klagat, men det hjälpte inte heller.

Jag har solat en hel del. Men trots detta könner jag mig lika blek morgonen efter, om det inte är så att jag är fetbränd från dagen innan, då är jag fortfarande röd. Men nu har jag inte bränt mig och därmed har jag ingen färg, så här sista dagen. Men strax ska vi ut, när pappa packat färdigt och då ska jag bara ligga och svettas i solen. tills jag kokar. sen ska jag bada lite. och prova min kostym. och sola lite. ja, något sånt.

Med hopp om att kunna sova hela flygresan eller nåt sånt där så lämnar jag nu internet, för ett sista äventyr i Thailands sol, syd-ost om Malmö, så långt bort att det verkligen känns i magen. Toaletten väntar.

Hej

1 kommentar:

yasnaeatbamboo sa...

"sa langt bort att verkligheten känns i magen" haha it's funny cause it's trueee!! jag saknar dig timothy man! later som du hade en härlig resa, nu aterstar fragan; när kommer du hit igen?? jag har hört att februarilovet knackar :D puss babe