fredag 14 november 2008

All roads lead to Rome

Ja, så säger de iallafall.

Efter långt tänkande (5 minuter in på min cykelfärd till jobbet imorse) kom jag fram till vad man kan säga om Malmö.
"I Malmö har du alltid vinden mot dig". Låter inte det som ett bra motto? Det är jävligt tråkigt, för vem vill alltid ha vinden mot sig? Men det har man ju för i helvete!

i 12 jävla år cyklade jag från Hyllie till centrala delar av Malmö stad. Varje morgon hade jag motvind. Detta innebär alltså att vinden blåst från staden ut i riktining mot Hyllie.

Nu har jag flyttat in till Möllevången i Malmö. Och jobbar längst ut på Geijersgatan. Vad händer då? JO! Den satans vinden blåser fanimej från Hyllie, i riktning mot Möllevångshelvetet. Jag blir så jävla förrrbannad, som Leffe skulle ha sagt, med ett ordentligt rullande på Rrrren.

Till råga på allt så regnade det imorse. Och inte lite. Jag minns när man gick i 6an och hängde upp sina byxor på elementet i klassrummen för att det regnade så mycket ute, och så sprang vi runt i kallingar på lektionen och tyckte det var skitball. Idag hängde jag upp mina byxor på elementet och sprang runt i kallingar på jobbet. som en klockren 12-åring.

Ikväll e de Jive å Amanda Jenssen. Jive kommer bli bra. Nya låtar, helt ny upplevelse, rock n' roll när den är som rondellerna är i Paris. eller nåt.

Och på Tisdag åker vi upp till Stockholm för en mindre skolturné. Håll koll på Rockfoto.se, där kommer vi att liveblogga!

fred ut, och treflig helk. Ikväll ska vindarna viska mitt namn

Inga kommentarer: