måndag 16 mars 2009

And thou shall be remembered...

as the one who broke the allegiance!

Kan tänka mig att det var många inom operakulturen som gick emot Malena Ernman väldigt starkt när hon bestämde sig för att ta det vackra och blanda det med... EUROTECHNO. Jag hade säkert fryst ut henne om jag vore operasångare.
MEN, nu är jag inte det. Jag är svennebanan och jag älskar det. Redan vid första deltävlingen som hölls i Malmö blev jag och Stoffe övertygade, Malena måste vinna. Direkt till final och vi segerdansade. Igår kväll var det olidligt. Juryn's poäng var jobbiga. Malena fick så dåligt och vi kom inte överens om hur systemet var uppbyggt. Så fick vi veta att folkets röst gjorde sjukt stor skillnad.
Och där sitter vi, alla har en massa massa poäng. Alla ovanför Malena och Agnes har redan fått sina folkets röster och den slutgiltiga 144-poängaren återstår. Folkets röst kan bli avgörande. Men bara om ett enat Sverige vill skicka Agnes eller Malena Ernman. Annars skulle det bli Ugglan Caroline, och det förstår väl alla, att det hade inte gått.
Vi ser hur Petra Mede(orkar inte bry mig om stavningen) skrattar till när hon ska läsa melodi nummer... ELVA!
Glädjeruset sprang rakt upp i skallen, och jag förstår egentligen inte varför jag blev så glad. Men jag tycker bara att det är en så klockren låt att det smäller.

För första gången tror jag att vi har en chans. Mina intuitioner brukar väl inte vara något att lita på, men jag blir så varm i hela kroppen varje gång hon kör sin oktav-uppgång och piffar till det med en extra höjning.

Grattis Malena Ernman, och Lycka Till i Moskva!

Inga kommentarer: