måndag 30 mars 2009

Aquaman

Hur känns det att hoppa från en så hög höjd?
- Det är skönt att sväva i luften. Man får en kick av det, det är som om adrenalin pumpas ut i hela kroppen. Känslan är liksom: yes, det här är häftigt. (länk till artikeln)

Så lät det om mig en gång i tiden, för 7 år sedan, när jag skulle tävla Junior-SM i simhopp i Malmö. 4 år senare kastar jag in badbyxorna. Och idag, vid 20 års ålder stod jag återigen på 1-meterssvikten. Men nu har jag inte längre dessa tighta Speedo's. Man vill ju inte ge tjejerna idéer va.... :) De kunde knappt hålla sig på mattan när jag tog av mig t-shirten och dräpte av manlig doft och svett. Sen var det ju några som ryggade tillbaka också. Men mest dem under 14.

Att hoppa in i den nybyggda bassängen är helt underbart. Vattnet måste vara minst 7 grader varmare än när jag tränade, och luften också. För en gångs skull står man inte och fryser som ett lejon på nordpolen. 1 timmes landträning och 1 timmes vattenträning. Hade säkert inte klarat mycket mer. Man är helt slut efter att inte ha tränat mer än sin gubbe på XBOXen under 2 år.

Så, varje måndag fr.o.m. nu ska jag simhoppa. Lite fränt va?! King i byxan är på väg tillbaka!