fredag 30 november 2007

A hero

Igår fick Leffe problem med bilen, han lyckades av någon helidiotisk anledning köra på en refug på väg ut till svågertorp, runt 50-70 km/h. Vänster framdäck small oväntat nog 8-)...

Så han ringer mig från biltema, så långt han har lyckats hava sig, tar en taxi hem hit och eftersom jag är ensam hemma beger jag mig ut på ett uppdrag utan dess like. vi ska byta hans däck.

Reservdäcket satt dock fast. Så utan progress stod vi i 30 minuter och försökte med hjälp av kofotliknande verktyg lossa upp hjulet. Men det vägrade lyfta. Helt förtvivlade kommer vi på att vi kan försöka köra hem bilen väldigt lugnt så löser vi det dagen efter. Efter halva vägen kommer lukten av bränd motor, bränt gummi och Leffe får nästan panik som bilen skakar. Men vi tar oss hem, till slut.

Idag kommer Leffe på att vi kan byta däcket till ett av vinterdäcken som han har lagrade här hos oss. I ett sista försök att rädda bilen tvingas vi använda 2st. domkraft och två stänger-med-nycklar för att lyckas skruva loss skruvarna på hjuen.

Strålande, Leffe

Efter dessa hutlösa ansträngningar skulle jag vilja se volkswagens män byta ett punkterat däck på deras Golf. Näh juste, de undviker Golfen för det vet precis vilka verktyg man får till den.

Jag har iallafall känt mig väldigt duktig idag och kan nu äta frukost i lugn och ro och dricka massa bärs i eftermiddag! Ses ikväll

"I'm not a hero,
I am a mere
defender of the office.
You know who's a real hero?
Hiro, from Heroes.
That's a Hero!
Also Bono"

Inga kommentarer: