torsdag 16 oktober 2008

Dags för helg?

Ojjojj, torsdag idag. Tiden går snabbt när man har kul. Mmm.
Idag ska jag lämna in bilen på lagning, och sedan cykla hem.. från jägersro. Hatar mitt liv.

Men imorgon ska jag däremot på besiktning av nya lägenheten. Kommer nog bli ganska så spännande!!

Tills vidare sitter man på jobbet. Och jag som för det mesta gillar musik. brukar inte sitta och skriva om hur dåligt musik kan vara, tråkigt och enformigt. Men ju mer jag lyssnar på P3, desto oftare hör jag låtar med artister som bara blir tråkigare och tråkigare. wtf?

Dagens exempel på extrem-kass musik. Två efterföljande låtar under P3 populär.
Först ut; ren mög-svennehiphop med engelsk chorus.
Adrian lux - Strawberry (remix)
därefter kommer ett band som inte bytt ackord på 8 år.
Sugarplum Fairy - escapeologist.

Är det bara jag som inte gillar dagens fucking kuk-mainstream? (näh, elliot e med mig)

jag tror jag börjar bli bitter. Gammal?
Undrar om gamla godingar har webradio.

Dire Straits - Money for Nothing

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mainstream-musik, ja det var gamla goda tider i Sverige, när man själv stod ut ifrån mängden. Här är jag tydligen mainstream påstod en lad, jag ville mest bara lägga mig ner och gråta.

Anonym sa...

ny blogg btw, oioi!
downthealbion.blogg.se

Anonym sa...

du är en jävla bög. rockklassiker. Sök på google. Det är skitkul att lyssna på! FÖRSTÅR DU DET? :) PUSS /det führer