måndag 9 februari 2009

Ny vecka, nya tankar!

Först och främst.
NEJ, jag fick inte jobbet på Carlings. JA, jag var deppig i ett par timmar.

Vidare.. Efter en helg spenderad med innebeonde känner jag mig inte helt utvilad, kan bero på Pulp Fiction och Cherry Vanilla Blunts till halv två inatt... Men det känns inte nödvändigt dåligt! Stoffe är en mycket bra pluggkompis. Vi satt och läste ihop (två helt olika kurser) och lyckades ändå hjälpa varandra- eller han hjälpte mig iallafall.

The Rumble var lite av en besvikelse i lördags. De hade lyckats hajpa evenemanget så kraftigt att när den här Toddla T gick på scen och mixade ner låtarna till icke-dansbara rytmer blev man bara så .. vad säger man? Bläh. Men så extremt fräcka som vi är gjorde vi det bästa av situationen och jag hade ju rekvisitan med mig!

Varför alla skulle ha ett så kraftigt behov av att prova mina glasögon förstår jag inte. Men den första kommentaren jag fick var; "Jaha, så du är en sån tramspelle". Nån random kille i garderobskön. Han hade nog blivit dumpad nyligen...


Prodigy hörde jag inget av under kvällen.

Så vi bestämde oss för att det blev dags att röra sig hemåt. En grej som slog mig igår (kanske var Clara), var att varje gång vi kommer hem från [klubb] så ska vi lyssna på musik... JÄTTEHÖGT! När man vaknar på morgonen och ska sätta igång något skönt att vakna till, så blir det pisshögt! Jag kan nog vara en av stans sämsta grannar!

Jag fick goda besked igår! Min "ROCKBAND-kvällar" grupp på fejjan har nu uppnått över 60 medlemmar! Kanske kan det vara så att det kommer att gå igenom! 4 Mars är första datumet iallafall!

Huey Lewis & the News - Hip to be square

1 kommentar:

Anonym sa...

ybercoola kids går bara till ställen som rumble för att inte svennebananer går dit, musiken suger egentligen. Rumble har, pga sitt streetcredd blivit mäkta populärt, och är snart i slutet av sin produktionscykel då även svennebananer har hittat sig dit. Rumble kommer alltså snart nå botten och försvinna ifrån streetcredds-himlen.