fredag 13 februari 2009

3 is a fucked up number

Jag har aldrig haft så mycket problem som när jag införskaffade mig mitt 3Bredband.

För det första:
Jag utlovas 6 månaders fria månader. Vad de väljer att inte meddela mig är att dessa 6 månader inte aktiveras förrän jag ursinnig ska ringa till 3 för att fråga varför mitt jävla Bredband kostar 200% mer än det ska göra?! Då helt plötsligt ser säljaren. "Ja just det, du har ju fria månader. Det får vi ta och aktivera"
Det kanske låg i mitt ansvar att tillgodose mina intressen?!

Nu 1½ år, av värdelöst långsam surf- om man så vill kalla 56kb/s för 200 kr i månaden-, senare så skiter 3 i att skicka fakturor till mig. Jag tänker inte på det. Vem fan tänker att; "ojj, det kom ingen 3-räkning denna månaden." Så, Ingen räkning i December, Ingen räkning i Januari. Helt plötsligt lägger mitt bredband av. Det står att den inte vill ansluta. Jag ringer till 3 för att kolla upp vad som har hänt, varför fungerar inte mitt Bredband? JO, ska ni få läsa; Tydligen är det mitt ansvar att se till att en räkning blir betald..
VILKEN RÄKNING? Har man ingen faktura, så finns det inget att betala. "Men du vet ju att du varje månad ska betala 218 kr" säger de på kundtjänst. Ni ska se till att det blir betalt, inte jag. Det är inte min uppgift att samla information om hypotetiska fakturor, det är er uppgift att skapa fakturan och se till att jag får den.
Två gånger har jag tvingats gå igenom samma samtal, först med en kille, sen med en tjej. Båda lika envisa om hur lite ansvar 3 faktiskt har. Fantastiskt.
JAG SKA BÖRJA TA ANSVAR ÖVER MINA HYPOTETISKA FAKTUROR!
Tack för att ni lärde mig den läxan.

MEN! Läxor kommer sällan gratis! Nästa månads betalning kommer kommer att adderas med 50 kr p.g.a. påminnelse! ååh, fantastiskt, jag ska få betala en påminnelse på en faktura som inte finns! Detta är ju helt underbart!

DESSUTOM! Tack vare osynliga hypotetiska fakturor så finns jag nu hos Inkasso. Nej men gud vad trevligt. Jag riskerar att hamna hos kronofogdens betalningsregister ENBART för att 3 varken vill erkänna sina fel eller skicka fakturor i första hand!

Nu kommer min skidsemester bli TOPPEN! Tack 3, för att ni gjorde min dyraste semester till min kanske minst njutbara!

Ja Rule - Fuck you