måndag 2 februari 2009

Zupah Booel

Inatt gjorde jag som 140 miljoner andra människor i världen, (varav 90% antagligen bor i USA).
Jag kollade på Super Bowl. Jag och några grymma polare satte oss ner med 3 påsar chips, 2 påsar lösgodis 3 * 1,5l cola och 4 paket luringar.

Vi såg fanimej hela matchen. Förutom Gustav, han bestämde sig för att gå i 4e quartern. Det var dumt, Blev sjuukt spännande i slutet.
Slutresultat: Pittsburgh Steelers 27 - 23 Arizona Cardinals
Pittsburgh vände matchen med en touchdown+field goal när klockan stod på 35 sekunder kvar av matchen. Och Arizona var verkligen sjukligt nära på att ta hem matchen i den sista halvminuten. Men Pittsburgh's defensiva spel var helt enkelt för bra, och vinsten kammades hem.

Under den välomtalade halvtidspausen spealde först Journey (med ny sångare) låten "Don't stop believing", vilekt var riktigt fett, förutom att nya sångaren är typ skitful.

Sen blev det dags för Bruce Springsteen, mitt på arenan, MEN spelade aldrig Born in the USA, och blev nästan lite utbuad i slutet av sitt performance.


Helt seriöst, Amerikansk fotboll är faktiskt ganska underhållande. När det väl är game on så är det sjukt intensivt och när de inte kör några TIME OUT's så blir det snabbt spel som fan. Speltiden i sig är 1 timme (4*15min) men Super Bowl höll på från 00.00 till 04.30(ca.) och idag är man inte piggast i stan.

Som tur är jobbar man för mamma fortfarande och kunde komma in lite senare.

http://www.youtube.com/watch?v=H-vZhqcbKns
Kilen som i princip avgjorde matchen. Om och om igen

3 kommentarer:

Anonym sa...

Frågan är om vi är privata vänner? Nära vänner? Vad innebär Grymma polare, lixom? Kan det liknas vid en vagina?

Timmy-san sa...

Vill du hellre ha en Förfestvän, eller en efterfestvän?
Men alltså typ, Gör tjejer Touchdown?

Anonym sa...

Jefla glad att jag drog faktiskt! Fortfarande trött som fäen!
det enda jag undrar är hur hockey kom in i bilden.