måndag 24 september 2007

Knocked Up

Alltså, filmer är ett fenomen som har tendenser att sätta tankar på en stackares skalle.
På två kvällar har jag nu sett 4 filmer,
Knocked Up(På smällen)
Surf's Up
14o8
Death Proof
varav jag redan sett de sista två.

Death Proof, t.ex. såg jag med lillebror första gången förra helgen, en film som skakar om hela skallen med sin bisarrhet och trots att Stuntman Mike älskar att döda folk och grejer är han jävligt skön! Han har utstrålningen och avslappningen man önskat man hade. Låter verkligen på honom som om han inget behöver, trots han är ett svagsinnat svin... typ. haha.

Surf's Up var io.fs. fräck, tecknad och underhållande. Men att följa en pingvin på hans väg till att bli surfare känns lite lamt. Men det var en film om drömmar, och man fick en confident-boost och tyckte att det mesta går nog att uppfylla, bara man inte ger upp, som Big Z säger. Sjukt aktuell och gjuten för en unge med drömmar, tankar och tvivel om långt fram i tiden.

1408 skrämdes mest, men lekte också med ens egen uppfattning om spöken och folk som förföljer en. Kopplar till Death Proof där Stuntman Mike förföljer tjejerna han vill döda, När jag cyklade hem från Gustav var jag nog mer paranoid än någonsin förr, men jag somnade direkt iallafall.

Sista filmen för helgen blev Knocked up. En vedare blir plötsligt bunden då han skitit i kondomen en kväll då han råkade ha sex med typ snyggaste tjejen i stan. Hon blir gravid och de försöker göra det bästa av situationen. Snacka om att kärleken är blind där, men han är ändå världens goaste kille och man vill bara krama musten ur honom. Till slut läser han de där bortglömda Baby-böckerna och blir till stor hjälp för mademoisselle med bebis. Dessutom drar han till Vegas, käkar shrooms och ser Cirque soleil eller nåt sånt där, konstigt, utflippat och fel, men de e kul å se.

Nu börjar jag bli trött och tråkig, och om halvtimmen är det tänkt att jag ska hämta lillebror från HIPP, myspys.

Paris 7-9 Oktober. Bäst kylskåpet är redo med öl till dess mademoisselle Fume-de-(vägg, vad fan det nu är på franska)

" Ladies.
Cheers Butterfly,
The woods are lovely dark and deep
And I have promises to keep,
And miles to go before I sleep.
Did you hear me Butterfly?
Miles before you sleep"

Inga kommentarer: