söndag 25 maj 2008

Fertich für arbeit

Då sitter man här, precis dragit på sig byxorna (som avger en lukt tvingandes fram en klökning, måste nog tvätta dem) och förbereder sig...

Vad kan hända idag? Jo, jag tror jag kommer få ca. 20 gäster från Spanien eller Italien som inte kommer anstränga sig 2 sekunder för att beställa summan av tre tallrikar med lax, två öl och en vatten och slutligen tre espresso. en sån order kommer idag låta typ.

"Salmone (visar 3 fingrar för tre portioner), Birre (två fingrar) Agua (ett finger), Café (tre fingrar). Det är här jag kommer in och frågar; "espresso?" och de blir jätteglada och säger i kör "EXPRESSO".

Sen betalar de i Euro, får danska tillbaka och blir skitarga över systemet som inte kan lämna tillbaka Euro till dem.
Sen kommer tre nya, sätter sig på precis samma plats precis efter att ovannämnda har gått, alltså, platserna är inte rena ännu, MEN! det finns rena platser på andra sidan baren. Det är ju så mycket skönare att be någon göra platsen man tänkte sitta på ren.

Så, jag ser fram emot ännu en söndag, fylld av idioter från Europas alla hörn.
Ett rykte sa att Thin Lizzy skulle förbi å käka idag, de har tydligen spelat i Oslo. Hade ju varit stenfräckt. Men nä, jag tvivlar på det.

Kanske jobbar Emilia. Annars är det nog Liv. NEJ, inte Liv.

fan. jag vill vara ledig idag. :(

The Libertines - Arbeit macht frei

Inga kommentarer: