söndag 17 augusti 2008

I can't wait, for the weekend to begin

Ibland blir helger väldigt vanliga, man går ut på fredan och kommer hem som vanligt är bakis på lördan, festar ändå till på kvällen, och så jobbar man bakis på söndan.

Men ibland blir det jävligt annorlunda.

Bästa grunden inför en festkväll, har jag nu konstaterat är; Rock Band. Perfekt när man är få, perfekt när man är lite fler. Pauserna när man inte själv spelar passar hur bra som helst till att sitta på balkongen och snacka skitsnack. Sen att Gustav sitter och tvingar i alla Jack Daniels för att vi spelar rock n roll gör inte det hela lättare. Bara bättre.

Fredagskvällen börjades med Rock Band innan vi begav oss mot debaser fullföljt av en ny klassiker. D33P. Avslutning: Efterfest till klockan 8 på morgonen med en touch av filmen Bring it on. Bäst film just nu. Men förhoppningsvis inte länge till.

Lördagen fick ett Festivalbesök. Bakfulla begav vi oss till stan. Åt Viking Kebab. Att de fortfarande kommer på "nya" typer av kebab är bara helt fantastiskt. Vi försökte snacka lite skitsnack. Men det måste vi vara sämst på. För vi kom inte fram till något alls. Det kretsade mest kring hur varm solen var och att vi snart, snart skulle ge oss vidare. Hot House tältet med Jazz, Swing och alla dessa musikstilar var bästa stället för en eftermiddagsöl och -mys. Sen blev
Det Rock Band på nytt. Härlig cykeltur mot stan. Missade tyvärr Forest&Crispian, vilket faktiskt kändes lite lågt. Men fick se en glimt av sista låten iallafall. Någon ville titta på Timo Räisänen, så det gjorde vi det med. Jag hade mina nya Spektra-glasögon och Malmöfestivalens ljusshower var fetare än någonsin. Tack vare Tejp har jag kvar glasögonen än idag.
Debaser var fullt så vi pös till Jeriko. Svettigast i stan. Och Eric var tydligen för full. Så stämningen dog lite där. Istället för att dra hem vid 3 som vettiga människor gör. Hittade jag nytt sällskap och följde med till Mission. Malmö's svartklubb. Pittråkigt. Men jag träffade en vedhuggare som bjöd på livets frestelser och tyckte att vi skulle sätta oss ner för att skriva låtar ihop. Han hade så extremt mycket idéer. Tyvärr var extrem house/electro på volym, så jag hörde inte allt för mycket.

Och ja. Idag blev jag bakis. Men jag klarade mig gott igenom dagen och ser verkligen (?) fram emot morgondagens jobb.

Idag bokades även min Thailand resa. Dubai, Bangkok, Phuket. Episkt.

Men sängen kallar, och kroppen med.
Natti natti

The Grateful Dead - Franklin's Tower

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha misson är the place to be jue =D När ska du åka och resa? =O och med vem? rikitgt spännande