onsdag 10 september 2008

Active Travel, det är Timothy

Första riktiga jobbdagen på Active Travel börjar lida mot sitt slut. Ungefär en timme kvar. Och jag skulle vilja säga att det kan bli en intressant vistelse här. Jag har mitt skrivbord i ett av de fräscha rummen ute på Geijersgatan 1 och bredvid mig sitter Leif Johansson, en av 80- och 90-talets skidresegurus att minnas genom tiderna. Datorer kanske inte är hans grej. Han lyckades precis trolla bort en hel offert bara sådär. Ingen förstår hur den försvann. Och visst känns det lite hjärtlöst, men jag skrattar och fnissar, ganska högt. Medans han suckar och uttrycker att;
"Nej, det är inte meningen att jag ska jobba med fler amerikanare".

För övrigt har jag fått mina visitkort idag. Står något i stil med
Timothy Jalgard (bild på vår logga)
Geijersgatan 1
216 13 Malmö, Sweden
direct +46 (0)40 27 06 60
mobile +46 (0)768 65 89 57
fax +46 (0)40 15 28 32

Jag har lyckats fixa en egen outlook express mail, satt upp mig på vår nätverksserver och lagt mig i en s.k. Public mapp.
Jag har skickat ut mail till hotell för tydligen har vi inte bokat vår egen skidresa till februari. Har fått svar av 4 st. hittills, fullbokat. attsingen.
Det skummaste uppdraget har dock varit att en kund ville att vi skulle kolla upp möjliga resor över jul/nyår till henne. Antingen storstads-weekend eller till varmare breddgrader.
Efter att ha kollat upp 5 olika resmål med både Sterling och SAS gav jag upp och bad mamma Judit att ringa henne och fråga vad denna kvinna hade tänkt sig. Annars kan jag ju sitta i en vecka och bara ta fram möjliga resor. Varav hon till slut väljer en av alla mina 50 förslag.
Sen var jag på gratis lunch då Quality Hotels (samma hus som konserthuset) hade visning av sina två nya konferenslokaler på 10 våningen. Gott gott.
Det går bra helt enkelt. P3's morgonprogram när man börjar dagen, därefter skiftandes mellan P3 Rockster och P3 Svea. Jävligt soft faktiskt!
Neneh Cherry - Manchild (sjukt tråkig låt, men asbra titel)

Inga kommentarer: