torsdag 11 september 2008

Life as it should be?

Att leva i ett hus med ett upp-och-ner-vänt kök är väldigt intressant. Okej, nu är vårt kök inte bokstavligen upp-och-ner. Men kylskåpet står i ena hörnet av vardagsrummet, frysen i ett annat. Bestick och dylikt har vi i garaget tillsammans med alla stekpannor, och grytor. För det mesta äter vi hämt-mat, men jag tror nog att det blir våfflor ikväll. Spisen används ju inte då fläkten inte kan sitta ovanför den mitt i vardagsrummet, så mat lagas i mikrovågsugn, eller på grillen i trädgården. Fast vädret hotar grillningen varje kväll. Fint väder om dan, massa massa moln på kvällen.

Idag har Ola (vem fan e de?) pagnat vårt köksgolv lite för att kunna dra en ledning med vatten till kylskåpet för att vi ska kunna ha en high-tech, kallvatten grej, och ismaskin inkopplad. Han sa att golvet var mjukt, och det var tur. Annars hade han kanske tvingats stanna längre. Vad bryr jag mig? jag sitter ändå bara här och lattjar med min dator.

Snabbt tillägg out of topic! Entourage s05e01 var EPISKT! Makalöst! Turtle hade bruuuuud! Drama hade bruuuud, fast hon var i Frankrike. Vince hade skääägg. Och Ari kostym som vanligt. Nä, men seriöst. sjukt nice avsnitt och det känns som att säsong 5 kommer att bli riktigt bra!

BTW! Jakten om Glenn Hyséns trofé har börjat! Första turneringen någonsin kommer väl igång rätt snart. Söndag skulle jag nog säga var ett bra tillfälle.

Bo Kaspers Orkester - Vi bygger en ny skön värld

1 kommentar:

Anonym sa...

nytt kök hemma, ny lägenhet á la Timmey, och nytt jobb. Imponerande! Annars är allt som vanligt?