torsdag 16 augusti 2007

Grind Date

Det äger att sova borta, speciellt hos Maia.
Man slipper sina jobbiga föräldrar som påminner en om att det, och det ska göras under morgonkvisten. Här frågas man snarare; vill du mackor? Hjärtbröd eller pärlan? Ost eller skinka?
- Jag vill ha müsli och fil.
Vi har bara lättfil, går de bra?

Allt är grymt helt enkelt. Och kaffe står som en självklarhet på listan. '

Sen finns det folk som är skitjobbiga att sova hos som kräver att jag som gäst ska laga frukost. Det är faktiskt rätt segt, men man får helt enkelt lista ut vem som är värd att sova hos, eller nåt.

Nu börjar för övrigt sommaren ta slut, eller jag menar, den försenade våren börjar ta slut. Jag har nu fått fastanställning som servitör på CAVIAR HOUSE & PRUNIER på Köbenhavns Lufthavn, kommer därmed gå loss med en stadig lön när jag om två veckor skriver på mitt nya kontrakt och därmed verkligen blir "en i laget". En tjej från Höllviken ska prova på min plats som diskare idag, tog tydligen också studenten i år. Haahaaa, jag är inte minst längre, snart iallafall.

Fan, nu hinner man inte skriva så mycket mer, Kvinnan kommer snart ur duschen och då är det dags att ta bussen in för dagens körlektion. Körkortet känns på något sätt ständigt mer avlägset för varje gång jag kuggar en uppkörning, vilket är ganska så tråkigt.

"Yo baby, on the real,
I don't have sex with people that i do business with nether.
That's for real,
but I do do business with people that I have sex with.
So if there aint no conflict, let's get this grind on
cause I'm gonna fuck the shit outta you, that's for real"

Inga kommentarer: