torsdag 30 augusti 2007

Crash and Burn

Åldersgräns, en ganska vanlig faktor i vårt svenska festliv som bestämmer huruvida du passar in för kvällen eller inte.

Idag stack mamma ut och gjorde stan osäker med Jutta och två kollegor på studiebesök från Polen. Jag blev kvällens chaufför. Det började ute vid torson, sen fick de själva ta sig in till centrum för att knäppa nästa flaska vin, för då satt jag hemma och njöt av Entourage's tredje säsong med Gus.
Så ringer mamma och säger, vi sitter här på Mello Yellow och tänkte att du kunde komma hit och ta en cola eller något och göra oss sällskap sista kvarten, sen kör vi hem. Självfallet låter det som en god idé, så jag kör Gus hem och tar mig mot stan, parkerar och kommer till Mello (fan vad jag har svårt för att komma till saken).. Vakten frågar mig direkt, Hur gammal är du egentligen?
- 19 på måndag faktiskt, men jag är förare för min mamma och hennes gäng ikväll, så jag tänkte bara smyga in på ett glas vatten och sen köra hem dem.
- Grattis i förskott, men ikväll är det tyvärr 23 och du är på tok för ung.

Vilket jävla skitsnack! jag ska sitta med min mamma och dricka ett glas vatten, men eftersom att det efter 22.00 är minst 23, så får jag inte komma in. Inte ens när mamma kommer till vakten och försöker förklara situationen går han med på det. Faktiskt, ganska så ren idioti, men visst, han gjorde ju sitt jobb.. :o

Tänk på det nästa gång ni är utomlands, kolla ifall ni hittar något ställe med en åldersgräns högre än lägsta ålder för alkoholköp. Det är så typiskt svenskt och löjligt med åldersgränser. Man tänker, Oooh nej, kan inte gå till Privé 16, bara massa kids. Idag tänker massa tjejer i min ålder; oooh nej, kan inte sticka till klubb 18, alla killar i min ålder e så omogna, jag måste till slagt 25 för att stilla min mogenhet. Åldersgränser sätter en totalt onödig etikett på klubben och på folket som är där.

Jovisst, jag får lägga mig på denna punkt när faktumet framkommer att åldersgräns också kan vara ganska smart eftersom att folket kring åldern ska kunna hitta jämnåriga att umgås med, men för helvete, på privé 16 såg jag fjortonåringar, på ètage 18 såg jag 16åriga tjejer och idag sticker mina jämnåriga som sagt till SLAGT 25!!! (oooh)

Jag tycker iallafall att åldergräns känns lite löjligt, och om än lite överskattat,
Kärlek har ju ingen åldersgräns, tyckte jag mig höra någonstans.


" - Oh, I'm so glad that our daughter's tears make you so happy.
# Baby, those tears mean our little girl is gonna stay
    our little girl for at least another day.
- Ari...
# Now how about a quick blowjob before my Vince dinner"

2 kommentarer:

Caroline sa...

"När du frågar mig va' kärlek e'
Om den har nån åldersgräns
Svarar jag det betyder ingenting bara vi e' överens"

om jag får citera

Cowboy sa...

Jäklar vad bra skrivet!