tisdag 7 augusti 2007

The Scene

Som man säger, jobbet har intressanta dagar.

Igår gick jag till jobbet i med snack och löneförhöjning och möjligheten att bli servitör. Jag möts av vår "manager", den mest oseriösa man jag någonsin träffat, Svend. Han har något han vill prata om. Nej, tänker man. Iallafall har Svend och supervisors snackat om att jag inte behövs mer denna vecka och att jag kan stanna under dagen om jag vill, eftersom jag redan är här. I oförsej, så har vi inte mycket kunder i dessa dagar och jag blir överflödig. Känns ju lagom uppmuntrande. Och jag som hade hoppats på löneförhöjning och besked om att jag anses vara redo för att blir servitör. Men nej, där stampas man på foten med;
"Jag vill bara ha dig som diskare, inget annat." och även, "Säg hur mycket mer i lön du vill ha, så kan vi diskutera. Men säg inte 250, du vet att det inte är lönt"

jahaja, han försöker skojja igen. Detta suger faktiskt elefantkuk. Igår fick jag gå efter 4 timmar, eftersom jag var överflödig, och nu, nu ska jag inte jobba på 5 dagar. Visst är det trevligt med lediga dagar, men jag behöver cash, precis som alla andra. Så nu har man sökt lite andra jobb på lufthavnen också. Under tiden får jag sväva i osäkerhet och vänta på

*ring ring* "Hej, kan du komma in idag?".

"- But you know what, now there's a bigger problem.
* What's that?
- I can't trust you."

1 kommentar:

Annchen sa...

Du borde söka jobb på sminkavdelningen tycker jag.