onsdag 1 augusti 2007

Oh, Mandy

Att sakna, kan ju vara en kánsla av ledsamhet, főr att man saknar ngt i sitt liv. Men áven ngt váldigt bra. Att sakna nagon kan innebara hopp och langtan och ge en mycket glad kansla i kroppen. Men vare sig det ar en preson eller ett ting man saknar sa kan det framfőr allt bringa fram nya sidor och tankar hos en.

Jag har bland annat markt vilket van det ar som jag har narmst; man kan ju yttrycka sin saknad med olika ord, och det som gőr oss manniskor sa bra ar att vi kan meddela kanslan saknad pa olika satt. till exempel "Dude, i totally miss you. I really fuckin miss you. I`m all alone all the time. All the time" Iofőrsej citerat fran en film, med last i ett sms. Att fa lasa nagot sadant ar om inget annat otroligt upplyftande och vacker inom mig en saknad. I detta laget blir saknad till positiv langtan och darmed har saknad skapat en positiv kansla i mig. Bra va?!

Ett annat satt att fa positiv langtan genom saknad ar en viktigt person i ens liv. En person man blir glad av att se, en person som man vill traffa, men főr tillfallet inte kan. en flickvan kan yttrycka sin saknad pa manga satt, men ett simpelt men ack sa kraftfullt kan lata; "Fan vad jag saknar dig." Da kanns det som att, ja. Jag saknar dig med, otroligt mycket. Och snart ska du veta att saknade ar őver főr da ska vi traffas igen. Igen, positiv langtan. Tank vad bara nagra ord kan vacka tankar.

Sen om man langtar efter ting som inte gar att fa, kanner jag personligen att det later som girighet och spanningssőkande. Spanningssőkande kan jag ge vika főr, visst varsagoda att kampa főr nagot svárt, i kampen om lycka eller vinst. Men girighet ar inget for mig, och lar bara leda till mer besvikelse nar man till slut inte blir nújd med vad man nár...typ.

" - Where is Vince anyway?
* I left him in aisle nine with that MILF.
> He`s probably banging her in the produce section now."

1 kommentar:

Cowboy sa...

Hur mycket hade rökt innan du skrev det här?:D