onsdag 25 juni 2008

Avreagera mera

Visst känns det ibland som att man i umgängen har lite olika uppgifter. Eller kanske inte uppgifter, men det finns vissa saker som man typ kan räkna med att vissa gör.
När jag sitter och tänker på "uppgifter" eller spontana saker som alltid sker känns det som att jag är ganska så onödig ibland.

Låt oss säga inom bandet till exempel. Visst, jag tillför min del genom att vara basist. fett... Men vi har Filip, sjuka engagemanget. Han är vårt yttre ansikte kan man nästan säga, han tar kontakt med alla människor, håller sig uppdaterad på vem och vad och är den som i första hand säger hej till en kille som kan vara gott att ha kontakt med. Stoffe är med på ett ganska stort hörn. I underjobbet. Stoffe är med och fixar vadderade kuvert, frimärken, är med och fixar med flyers. Bibehåller kontakten med folk. Sen kommer Kalle, som har gjort ett sjukt bra jobb och fått sålt en 15 skivor nästan. Och så har vi mig. Jag kollar myspacen ibland. Kollar facebooken ibland. Sitter inte och spelar bas på min fritid. Kommer inte på särskilt mycket nytt. Bara hänger på vågen. Lite meningslöst.

Såklart har jag andra vänner också. Farra till exempel. Jag skulle inte vilja kalla det en uppgift, men hans spontana aktivitet som jag iallafall uppskattar är att han ringer ibland när han har tråkigt och vill hitta på något. Han håller mig uppdaterad på serier vi båda kollar på. He's simply there for me. Gustav, "min bättre hälft. mitt ligg"... ringer mig också, mer eller mindre ofta iallafall. när inte hans andra gäng plockar honom. Men jag känner att jag nästan lyckas svika honom gång på gång. Vilket är mindre lyckat. om vi planerar något, kommer alltid något i vägen. Lajosh, my man. kungen av skate-kontakt. Synd bara att han inte hade cykel. vi hade kunnat lösa allting så mycket lättare. Men en cykeltur hem till Lale för att softa sitter alltid på rätt plats när man känner sig lite off.

Man vet ju aldrig riktigt hur ens vänner ställer sig till en själv. Men man hoppas väl på att samtalen man får lite då och då är bevis nog på att man inte är för otillräcklig. Jag har min blogg, som jag vet ger iallafall två eller tre stycken något att slösa tid på när de har tråkigt. Och det är väl mitt sätt att bidra till sällskapet. En liten stund iallafall. Även om jag mest skriver för att släppa ut mina tankar och avreagera mig så skriver en liten del av mig till mina vänner.

Nu ber jag verkligen inte någon att skriva att; ooh, jo jag uppskattar dig som fan.
Utan detta är mitt forum, för mig. Och den som läser det att väldigt välkommen att läsa, och jag uppmanar verkligen inte till något. Men när jag tänker högt, då tänker jag här.
Ussch vad allt blev komplicerat. Jeppjepp.

Weeds s04e02 om 5 minuter. Hell yeah!

Randy - X-ray eyes

Inga kommentarer: