fredag 20 juni 2008

House of Pain

YES! Midsommar. Övernice. Tänker nog några stycken. låt mig förmedla mina tankar angående midsommar.

För 2-4 år sen firade jag midsommar i Ystad hos mina kära vänner familjen Ask. Det kan nog ha varit en 3-4 år i rad eller något sådant. Då var midsommar bra. Härlig mysig stämning, sittandes på verandan och stundvis höra Ystadskusten täckas av vågor från syd. Snapsen satt fint första året jag fick smaka på den och kvällen slutade alltid med att man träffade nya ystadbor ute på stranden vid en brasa och bara hade det sjukt bra! Den här Håkan Hellström-låten "midsommarnattsdröm" eller något i den stilen satt alltid mer än perfekt.

Förra året: Jag jobbade till 22, kom hem, blev skitpackad och mådde som en kuk dagen efter.

I år: Jag jobbar till 22. Jag vill inte upprepa mönster. Men jag har blivit inbjuden till utekväll. Det ser väldigt mörkt ut. Och imorgon jobbar jag 12-20 också. På en röd dag utan tillägg. Jag är väldigt deppig.

Så, jag önskar min(a) läsare en fantastisk midsommar och hoppas att Alle spyr längs en trottoarkant. Och vad ni än gör; tänk inte på mig. Jag klarar mig alltid

:)

The Mopeds - She went Boom

1 kommentar:

Unknown sa...

Nästa midsommar får vi banne mig fira i Ystad :D