söndag 23 mars 2008

50, då firas det

Man säger att vid 50 år så har halva livet gått. Nu har jag kommit 50 inlägg in på min fantastiska blogg. 50 inlägg á 30 minuter minst skulle jag gissa, sen Augusti eller nåt. Detta betyder då att jag spenderat 1500 minuter, ca. 25 timmar på att skriva. Jag kan lova er läsare att så här mycket tid la jag inte ner på att skriva i skolan.

Inkluderat lektionerna.

Vad har motiverat mig att skriva? Från början minns jag, att jag behövde skriva av mig. Men jag fick tidigt respons. Och även muntlig respons motiverade mig senare. Kalle kom på repan och sa något ball, Mike D träffade man på nån busshållplats som insisterade att jag inte fick sluta. Och framför allt kommentarer från folk jag absolut inte trodde skulle läsa min blogg. Min blogg lät mig hålla kontakten med vänner, de har vetat vad som gått i min skalle när de inte träffat mig.

Jag skulle vilja prova en grej, jag vet ju inte alls hur många läsare jag har, så om du läser får du jättegärna bara lämna en kommentar och skriva grattis till 50 inlägg, eller dylikt.

Jag i min tur kan bra försöka lova att jag ska fortsätta förse er med någorlunda saftig läsning. Har bland annat ett nytt VÄLDIGT intressant idiotprojekt på gång. Baserat på "Diceman" och "The Game".

Kan ju passa på att skriva vad som händer också! I förrgår snöade det himlen av sig hela arslet och igår sken solen. Innebörd? Engelberg som i vanliga fall är ett off-pist paradis, blev ett nirvana. Jag har aldrig varit off-pist fantast, men vi har en sån med oss, på snowboard. Och tack vare hans initiativ tog vi oss ner i off-pist genom en fallhöjd på 1000m. Otrolig upplevelse som vissa sökare aldrig får tag på. Vi snackar alltså 50cm orörd lössnö. HELT OTROLIGT!


t.v. Pistkarta över området. Vi åkte alltså nerför hela denna dalen i lössnö aktandes för glaciärbranter o dyl.

t.h. en tredjedel av åket. Otroligt härlig dal att bara surfa igenom. INCROYABLE!



Kära vänner, vi ses snart igen! Och Glad Påsk

4 kommentarer:

Anonym sa...

grattis till 50 inlägg :) keep up the good work!

Anonym sa...

Grattis till 50 inlägg!

Sofia sa...

Det är kul att se vad du har för dig, likadant med de andra från klassen. Det känns som att man får veta mer här en bara ett hej på msn plus att jag behöver bra kvällfördriv. Så fortsätt gärna =)

Anonym sa...

tittar in titt som tätt, trevligt om kvällarna :D