torsdag 6 mars 2008

Wow!

Igår var nog en riktigt häpnadsväckande dag.

Jag var för det första uppe redan klockan 8, och bokade tid till vårdcentralen. Ibland får man lov att känna sig lite sjuk/hypokondrisk.

På jobbet såg jag ingen mindre än Stefan Holm. Och liten, de e han fan ta mej! skuttade runt där med sin Sverige-väska. Myskille.

Sen var jag sportfåne och såg andra halvlek av Real-Roma. Har nog aldrig sett något liknande, sjukt spännande och alla kämpade för fulla käkar. jag sätter en öl på att det delades ut minst dubbelt så många gula kort under andra halvlek än det gjordes mål under den. Och då gjordes ändå alla tre målen under andra halvlek.

Jag sprang vidare, hann med mitt tåg på sekunden och tog mig in till Metro på möllan för att vara en redig Malmöit. Där fick vi kändisbesök av både Björn Gustavsson (så hgeter han väl) och tv-show-Robin. Fast de sa inte så mycket till mig. Jag blir så trött på när kändisar ska komma och sno allt mitt rampljus, och så hälsar de inte ens. Vi verkade faktiskt ha roligare än dem. HAHA, varför? JO, för att precis vid vårt bord stod en lagom berusad kille. Okej, jättepackad. Han gungade med lite i musiken, mestadels med stängda ögon. Då och då kom ett litet "böh" och "yup" ut ur munnen på honom. Då blev det än roligare. Frågan är om han märkte att vi satt och skrattade åt honom, för det verkade inte så, även om han stod 10 cm från Stoffe.

I brist på annat började han be till sin cola han hade införskaffat och detta kan mycket väl ha lett till att han blev utkastad från krogen. Men det stoppade inte honom. 10 minuter senare var han tillbaka redo för att festa på nytt. Fast han fick vända i dörren.

Mycket intressant kan helt enkelt hända på en dag, tre kändisar och ett fyllo. Malmö i ett nötskal.

Mange takk, sa dansken och sköt sig själv.

Inga kommentarer: