fredag 21 mars 2008

the answer, my friend, is blowing in the wind

Engelberg, Schweiz. En paradis för offpist-åkning. Men inte långfredagen den 21 Mars 2008.
För idag snöar det som hin håle själv och det blåser cats and dogs. Detta innebär att alla liftar varit stängda idag. Dessutom avled igår en snowboard-åkare i en lavin uppe på berget.

Vissa har starka traditioner så här på långfredag. En större grupp människor gick runt i stan nere i Luzern med ett jätte-träkors för att symbolisera vägen jesus tvingades gå med sitt kors. Vi, överreligiösa tog det på vårt sätt, lokala Pick-wick baren med lite konståkning, massa öl och 3 rundor Dart. Jag vann aldrig, men blev säkerligen rundast om högerfoten.

Ikväll ska här ätas fondue och inför det har jag laddat upp med en påse baconchips och en 1½ liters cola. Smart, Timmy-san. Men de e som de säger; för mycket kött doppat i kokande buljong är inte bra för hjärtat. typ.

Så, imorgon hoppas jag på off-pist, för jag har fantamej inte väntat hela dan på att inte åka imorgon. Det ska tydligen finnas en helt fantastisk slinga man kan ta, men utan guide e man vid första åket i princip borttappad. Så håll tummarna för att vi hittar nån som vill guida oss.

Annars finns det en park som jag o lilliot får hålla till i. Och Niklas så klart, denne nykomling till ungdomarnas modiga snowboard-förbund.

Från oss alla änglar i Engelberg, till er alla blivande korsfästa hemma i Malmö, en riktigt god Durchfallstag.

" We can't stop here,
this is bat-land"

Inga kommentarer: