onsdag 28 januari 2009

Ansvarstagande? Jag?

Tydligen har jag börjat bli ansvarstagande. Och, jag har en till läsare förutom Emeligg!

Men ja, så här kan det ju inte fortsätta. Som tur är fick jag ett perfekt onsdagsmail av Pappa Anders idag.

"Lördag morgon gick jag upp tidigt, klädde tyst på mig, gjorde i ordning
lunchpaketet, tog med mig hunden och slank tyst in i garaget.
Jag hakade på båtsläpet på bilen och backade ut ur garaget bara för att finna att regnet stod som spön i backen. Det var full storm, så jag körde
tillbaks in i garaget, satte på radion och fick höra att vädret skulle vara uselt hela dagen.
Jag gick tillbaka in i huset, klädde tyst av mig, och gled in i sängen.
Jag tryckte mig mot min frus rygg, med helt andra förväntningar, och
viskade:
"Vädret är förfärligt".
Min kärleksfulla fru sen tio år svarade sömnigt:
"Kan du tro att min idiot till man är ute och fiskar i det där?"


Tyckte jag var lite kul!

TV-spelsupdate:
Jag har nu klarat av Story Mode på Skate 2. Har bara lite enstaka uppdrag, alla spots, och sen är det nog inte så mycket mer. Sen kan man köra free skate med rent hjärta!

Jag är störtlycklig över mitt TV-köp också förresten.(42-tums LCD flat screen från LG) Det var värt pengarna. Jag sov nämligen hos familjen igår och bestämde mig för att ta med Xboxet för att kunna ladda ner nya låtar till Rock Band och kolla om det kommit en uppdatering till Skate 2 ännu(hade inte kommit).. Och när jag satt och skulle spela lite blev jag helt förstött. Man kan ju inte läsa texten på tv-skärmen. Jag fick ont i huvudet av att fokusera på skärmen. Så till alla tv-spels-maniska människor. Köp en ordentlig och stor LCD tv. Ni kommer att uppskatta det. Verkligen!

Ännu en godbit för en glädjens onsdag, från ljuva 80-talet. JOURNEY:
http://www.youtube.com/watch?v=z_pZFciPrI8

Inga kommentarer: