måndag 26 januari 2009

Monday morning

Idag är det måndag.
Måndag innebär antagligen för Jordens befolknings majoritet en arbetsdag. För vissa av oss är det en fröjd ha ett jobb att gå till. Det kan ibland vara jobbigt, men vi tackar ändå, det vi har att tacka, för möjligheten att tjäna in pengar. Men man ska inte bara tänka på sitt jobb som ett jobb. Ett jobb ger mycket annat också. Det tvingar dig varje vardag att dra dig ur sängen i någorlunda god tid. Jobbet tvingar dig till social kontakt med andra människor. Visst hade vi kunnat träffa människor på annat sätt, men det gör vi ju redan!

Även om min arbetsplats bara består av mig, mamma och Jutta (och ibland Leffe) så trivs jag med att komma hit varannan dag för att jobba lite. Jag kan se mitt liv utan Active.Travel. Pisshöga elräkningar då jag antagligen hade spelat Skate 2 och Rock Band 2 hela dagarna. Slapphet som leder till kass enkel-lagad mat. Dålig hygien. Hela kroppen mår som en sunkig disktrasa.
Nej, jag är skitglad över att ha ett jobb, och nu börjar det bli trubbel i resebranschen, så jag måste börja vända mig åt andra håll för att fixa jobb, nya arbetskamrater, ny lön (på gott eller ont får vi se), nya uppgifter att underhålla min dag på. Idag ska jag göra mitt bästa för att visa att jag är den rätte för ett jobb. Jag hoppas att min personlighet kan vara till fördel. Annat kan jag inte göra, mitt CV gillades redan. GL HF!

För övrigt var helgen superb, som vanligt!
Ett par livsviktiga ingredienser den innehöll:
* Födelsedagsmiddag (Bors21)
* Diskodans till extremt dansant musik
* Sällskap HELA helgen (var nog aldrig ensam, förutom inatt)
* Omelett och bacon till frukost
* (Får ju absolut inte lov att glömma) Rock Band 2 & Skate 2

Faktiskt. Jättebra helg och jag känner mig redo för en vecka fylld med studier och arbete.

Nena - 99 Luftballons

Inga kommentarer: