måndag 12 januari 2009

The world is changing

Nu sitter jag här, en måndag. Har inte fått något mådnagsmail av pappa. Borde sitta och sätta ihop ett register med företag som vi kan kontakta(höjden av tråkiga uppdrag). Så ajg täntke, varför inte skriva?

Ibland vill man skriva lite annorlunda grejer, inte bara köra på det vanliga "vad-hände-i-helgen-temat". För det handlar ju bara om två saker för mig nuförtiden. Antingen sitter jag och spelar Rock Band 2 (som jag börjar bli lite bra på) eller så är jag ute och klubbar på mes-KB igen, och igen, och igen och lik förbannat blir jag besviken varje gång. Men det är ju så tradigt att som låginkomsttagare behöva betala 100-lappen varje gång man ska ut. Kb är alltid gratis för mig.. Om jag nu lyckas fixa ett stammis-kort 2009 också.

Men jag har en rolig sak att berätta om. Planer håller på att smidas. För folk som gillar musik men verkligen inte kan spela instrument och sjunger lite halvtaskigt. Plastinstrumentens tid är kommen! En gång i veckan ska jag försöka anordna Rock Band - kvällar. Det vore nog inte så tokigt! Tävlingar, möjligheten att få prova på och framför allt en extra kväll i veckan att få träffa likasinnade, olikasinnade och alla andra för att dricka öl och ha det trevligt.
Uppdrag nr.1 : Hitta en pub/bar som kan tänka sig stå för lokalen.
Uppdrag nr.2: Är det ens möjligt med sponsor? GAME, HARMONIX.. Kan bli svårt!
Uppdrag nr.3: BERÄTTA FÖR HELA MALMÖ ATT ROCK BAND-KVÄLLAR ÄR IGÅNG!

Jag hoppas innerligt att jag kommer få köra Uppdrag nr. 3..

Någon drivande som är sugen på att hänka på projektet?

Idag/imorgon ska jag ner till grannpuben och presentera mitt förslag! Wish me Luck!

Rush - The Trees

Inga kommentarer: