lördag 26 april 2008

Day 5, check!

Ikväll var svårast hittills!

Efter att ha jobbat stenhårt i 8h och legat uppe i rekordförsäljningsnivå skulle inget sitta bättre än en kall öl. Och de andra tog en öl, ett glas vin, ett glas champagne. Såååå jävla sugen!
Jag tog en cola. den var iallafall kall och bra kolsyrad. Sen gick de andra och tog en cigg. Jag satt kvar och tänkte, jag slippar lukta illa iallafall (bortsett från all den fisk-lukt man får från Caviar House).

Men jag höll mig, och jag höll mig starkt! Jag är faktiskt väldigt stolt över mig själv. Hade 6 samtal missade på telefonen. Bestämde mig för att inte ringa tillbaka till någon, alla ville säkerligen ut. Sån tur är har man andra vänner som också tycker sig ha sett sprit på tok för mycket. Så jag och Anna körde en skön snack-kväll och jag åt en skål popcorn. Överbra!

Imorgon är jag ledig och då ska fan solen skina igen! Jag tvingades ligga kvar i sängen och läsa idag. Inte alls lika kul. Och jag förtjänar en solig ledig dag efter denna tunga veckan. har ju fan jobbat som en fastanställd. 5 ggr på söndag. snittat 8h per pass. Io.fs. är det ganska mesigt, men det har varit 8 ganska stressiga timmar åt gången.

Jag hittade förresten en gammal playlist på min gamla iPod idag. Från förra sommaren. Mycket minnen återuppväcktes och första låten blir kvällens dedication. Den för tankarna bara till en och samma sak.

Anna Ternheim - Tribute to Linn

Inga kommentarer: