lördag 12 april 2008

Mål

Uppskattar mig själv, sjukt mycket ikväll.
Behöver knappt borsta tänderna så nöjd jag är.

Nu ska jag bara hitta mig en egen lägenhet också.
Sen är väl livet grejt? Eller?
Borde jag bli bättre på bas?
Kanske ska hitta mig en qvinna.

Det är kul med mål. Men man får nog akta sig för att sätta upp för abstrakta.
Det skulle ju kunna sluta med att man blir besviken på sig själv.
Fast jag tycker nog att man har rätt att bli besviken ibland.
Så får man lov att uppskatta något positivt nästa gång.
Och sätta upp nya fascinerande, utmanande mål.
Det kan bli en cirkel, det är en oändlig cirkel.
Jag ska nog bli en roligare bloggare.
Det kan också vara ett kul mål.
Jag gillar formen på min dikt.
Går mer och mer inåt.
Ingen dikt direkt.
Men jättedjupt.
Bra jobbat!
Tackar!
Fred.

Inga kommentarer: