onsdag 2 april 2008

Friheten är större

Ja, då har man besökt Vellinge också!

Snabbfakta om Vellinge:
*där finns nästan lika många firsersalonger som gator, med slående namn som Lock n' Roll och Lady och Kalufsen.
*Två kebaberior existerar, en restaurang och en kiosk.
*Det finns ett hak att dricka öl på, Golden Wok, där alla Riktiga arbetare (6 st.) kör after work var eftermiddag.

Annars vet jag inte om Vellinge skiljer sig så mycket från oss andra. De måste tydligen vara ganska korta där, för när vi kom in på golden wok hojta gubbarna till att här kom ju bara massa 2m's grabbar. "E ni ett basket lag eller?"

För övrigt så var vi i Vellinge för att spela på en kulturkväll i förmån för Amnesty anordnad på Sundsgymnasiet. Vi fick träffa den engagerade musikläraren som bestämt skulle ha allt anordnat på sitt sätt och försökte man sig på en annan möblering av förstärkare så gick inte det, Därför att så här har det alltid varit och det har alltid fungerat. Jag hörde inga specifika instrument när vi spelade, men lärare har väl alltid rätt? Antagligen jag som har problem med hörseln påstod hon.

Från ett spår till ett annat, jag har fortfarande ont i ryggen och kommer nog dö 55 år gammal av ryggskott tror jag. kanske 25 också, och nu när klockan slagit 10 timmar över 1337 blir det dags att lägga sig.

Hej!

(si tu parles avec moi, je comprend rien)

2 kommentarer:

Sofia sa...

Citodon Timmy, citodon. Fick det när jag hade ont i ryggen och då sover man gott. Minst 13 timmar till =)

Anonym sa...

"friheten är större om man VILL vara i vellinge" eller "friheten är stor så länge du är moderat och kristen" brukar jag alltid säga. usch och fy för vellinge